همراه: ضرورت حمایت جدی‌تر نهادهای مرتبط از جشنواره مادر

ابوالفضل همراه مشاور هنری و عضو هیات داوران سومین جشنواره «مادر» ضمن تاکید بر حمایت جدی‌تر نهادها از جشنواره «مادر» از تبیین جایگاه و شخصیت مادر در محتوا و فرم بعنوان مهمترین ملاک‌های داوری جشنواره نام برد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره مادر؛ همراه درباره معیارهای داوری جشنواره گفت: شخصیت مادر در تمامی فرهنگ‌ها و فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه ویژه‌ و والایی دارد و آثاری که بر اساس شخصیت مادر طراحی و اجرا شده و بصورت عمیقتری به آن پرداخته باشند در اولویت قرار می‌گیرند.
مدیر فرهنگسرای نیاوران افزود: جشنواره مادر باید خیلی جدی تر از سوی ارگان ها و نهادها مورد حمایت قرار گیرد. اما با همه تلاشهای ستاد جشنواره خیلی با حمایت نهادها و ارگان های مرتبط مواجه نشدند. معتقدم جشنواره هایی با مضامین والای انسانی می تواند سکوی پرش هنرمندان باشد و باید از این هنرمندان حمایت لازم صورت بگیرد.
این بازیگر و نویسنده درباره خلاقیت آثار بیان کرد: از فعالان این عرصه خواستارم که به نگاه خلاقانه در اجرا بصورت جدی فکر کنند. اکثر آثار ایده خوبی دارد اما اینکه چطور به تماشاگر منتقل شود به اجرای اثر برمی‌گردد. گاهی دوستان به قدری درگیر فرم و پیچیدگی موضوع می شوند که سادگی و ارتباط خلاقانه با مخاطب و رساندن پیام در کوتاه‌ترین زمان را فراموش می‌کنند.
همراه در ادامه گفت: معتقدم محتوا و تکنیک دو بال پرواز یک فیلمساز مستعد است و اگر به هریک از اینها به خوبی توجه شود حاصل کار بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. مادر اگر بخواهد به یک اثرهنری تبدیل شود در عین سادگی می‌تواند خیلی پیچیده هم باشد یعنی اگر بخواهیم به ابعاد مختلف وجود مادر بپردازیم و حق مطلب را ادا کنیم باید بسیار محتاطانه پیش رویم و چه در بحث نگارش و چه اجرای اثر دقت کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: تصورمان این است که در جشنواره مادر باید بانوان بیشتر شرکت کنند در حالی که مادر یک مفهوم فراگیر و والاست که جنسیت نمی شناسد. خیلی از فیلم های تاریخ سینمای ایران مثل فیلم مادرِ زنده یاد حاتمی یا میم مثل مادر ملاقلی‌پور توانسته‌اند مفاهیمی زیبا عرضه کنند. بالطبع می توانیم شاهد حضور فیلمسازان جوانی باشیم که با نگاه خلاقانه آثار ماندگاری را با موضوع مادر تولید کنند.