معرفی برگزیدگان سومین دوره جشنواره «مادر»

تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره با حضور پوران درخشنده، ابوالفضل همراه، منصوره مصطفی‌زاده و مهدی مسعودشاهی بخش بعدی این آئین هنری بود. بر این اساس در بخش پویانمایی «شب گمشده» به کارگردانی عباس‌علی شریفی، «میم» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و «وقتی پروانه‌ها دستخوش جریان باد می‌شوند» به کارگردانی حنانه وحیدی به عنوان کاندیداهای این بخش معرفی شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمدرضا خردمندان به فیلم «میم» تعلق گرفت.
در بخش مستند؛ فیلم‌های «مادر» به کارگردانی نعمت‌ا… سرگلزایی، «زرافشان» ساخته مهدی رجبیان و «بی بی جان» به کارگردانی مجید میرحسینی نامزدان این بخش بودند که فیلم «زرافشان» جایزه بهترین مستند در بخش نقش مادر و «بی بی جان» عنوان مستند برتر در بخش مفهوم مادری را از آن خود کردند.
در بخش فیلم داستانی؛ فیلم‌های «چپ دست» به کارگردانی نسرین محمدپور، «مادربزرگ» ساخته حسین دارابی و «یک به توان بی نهایت» به کارگردانی علیرضا صادقی به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه در این بخش معرفی شدند و بنا بر رای هیات داوران فیلم «مادربزرگ» در بخش نقش مادر و «یک به توان بی نهایت» در بخش مفهوم مادری به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.
همچنین جایزه ویژه هیات داوران سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» به فیلم «مادر» به کارگردانی نعمت‌ا… سرگلزایی تعلق گرفت.
گفتنی است در پایان آئین اختتامیه دو فیلم «آبا» به عنوان فیلم برگزیده مخاطبان و «مادر» برگزیده ویژه هیات داوران برای شرکت‌کنندگان در این مراسم نمایش داده شد.