طیبه فلکیان: نهال جشنواره «مادر» رو به بالندگی است

طیبه فلکیان عضو هیات انتخاب و داوری سومین جشنواره فیلم و عکس مادر، این جشنواره را نهالی رو به بالندگی دانست.
به گزارش روابط عمومی جشنواره مادر؛ طیبه فلکیان با اشاره به اینکه تا کنون دو دوره از جشنواره برگزار شده، گفت: نهال این جشنواره نیاز به زمان بیشتری برای رشد و بالندگی و آگاهی بیشتر فیلم‌سازان از این رویداد فرهنگی دارد. ما در ابتدای راهیم و در صورت حمایت مالی سازمان‌ها و موسسات از این موضوع شاهد آثار قوی‌تری خواهیم بود. توجه داشته باشیم که صرف اختصاص یک موضوع برای یک رویداد باعث ورود فیلم‌سازان خلاق به عرصه نخواهد شد و نیاز به اختصاص منابع مالی و بودجه کافی در موضوعی نظیر نقش مادر در جامعه است.
این فیلمساز پیرامون نکاتی که فیلمسازان در ادوار بعدی باید مورد توجه قرار دهند ابراز داشت: فیلم‌نامه، فیلم‌نامه و فیلم‌نامه. فرض بر این است که فیلم‌سازان به نقش و جایگاه مادر در جامعه و خانواده آگاهی دارند، اما این کافی نیست و نیاز به تحقیق بیشتر در این‌باره است. برای نگارش یک فیلم‌نامه خلاق نیاز به تحقیق عمیق و پیدا کردن زاویه نگاه جدید و منحصر به فرد است.
فلکیان با تاکید بر اینکه با داشتن یک فیلم‌نامه خوب امکان ارائه یک اثر هنری خلاقه و ماندگار بیشتر است؛ بیان کرد: برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های ایده تا فیلم‌نامه به ارائه آثار هنری قوی‌تر در دوره‌های بعدی کمک خواهد کرد.
فلکیان پیرامون تبیین نقش حمایتی جشنواره‌های هنری از فیلمسازان جوان گفت: بیشتر رویدادها صرفا از طریق اعطای جوایز امکان تشویق و ترغیب فیلم‌سازان را در اختیار دارند و کمتر شاهد تخصیص اعتبار در خصوص حمایت از تولید و ساخت فیلم قبل از برگزاری جشنواره هستیم که در این خصوص بدون شک نقش موسسات و سازمان‌ها بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در خصوص حمایت از تولید فیلم اثر خود را در غنی کردن ادوار آتی جشنواره‌ها نشان خواهد داد. البته در این جشنواره شاهد حمایت بخش خصوصی هستیم که جای قدردانی و تشکر دارد و امیدوارم که در ساخت فیلم توسط فیلم‌سازان جوان نیز پیش‌قدم شوند.