فیلم‌های کوتاه این دوره نوید ظهور فیلمسازان خلاق نسل جدید را می‌دهد

سپس منصوره مصطفی‌زاده دبیر این دوره از جشنواره ضمن عرض تسلیت بابت جنایات غزه بیان کرد: به دو دلیل اینجا هستم. یکی به عنوان دبیر این جشنواره و دیگری به عنوان «مادر» که بیش و پیش از هر نسبتی که با این دنیا داشته باشم مادر دو فرزند هستم و خوشحالم دبیری جشنواره‌ای را برعهده گرفتم که موضوعش موضوع مادر است.
مصطفی‌زاده افزود: در کشور ما و بیشتر نقاط دنیا «مادر» یک کلمه کلیشه‌ای، اندکی فرمایشی و فقط از زاویه دید احساسی با آن برخورد شده. از قضا وقتی فراخوان این جشنواره اواخر فرودین منتشر شد آثار متنوع و خلاقانه‌ای به دست ما رسید که من همه آن‌ها را در هیات انتخاب دیدم. بسیاری از آثاری که حتی در داوری انتخاب نشدند واجد ارزش‌های ویژه‌ای بودند که می‌توانند تبدیل به یک ایده خوب یا فیلمساز موفق در آینده شوند. در فیلم‌های کوتاهی که در جشنواره امسال دیدم این نوید را می‌بینم که اتفاق خوبی پیرامون فیلم‌های درباره مادر می‌تواند بیفتد.
وی در ادامه بیان کرد: در سومین دوره این جشنواره از زحمت‌کشان دو دوره پیشین و این دوره تشکر می‌کنم و با پخش زنده از روبیکا دوستان دور از پایتخت سهل‌تر و روان‌تر آثار خود را فرستاده و هم‌اکنون نظاره‌گر آئین اختتامیه این مراسم به صورت آنلاین نیز هستند.